Influensa?

Jag har åkte på en riktig jobbig fökylning! Denna förkylningen är inget mot den jag hade i början på januari, börjar tro att jag har åkt på en influensa. Dock har jag nog ingen feber vilket jag tro man ska isf. Jag har ingen energi, näsan ringer och gör ont, ont i hela kroppen och ont i halsen. Inte ofta jag tycker synd om mig själv men nu är det en sådan tid jag verkligen gör det!

Leva livet!

Igår hade jag och min kära vän Felicia en helkväll uppe i Stockholm. Vi började på TGIF där vi först tog varsin Appelmartini då väntetiden var 40 min för att få ett bord. Efter att vi har fått i oss förrätter och huvudrätter så gick vi vidare till Chinateatern för att se musikalen Leva Livet:) Passade mig som handen i handsken! Bästa var nog att dom hade tagit med citat som: Jag ska klippa din tong (laserturken), Vem var det som kasta?! (Skogsturken) och felberäkningen med euron som en sd-politiker gjorde i riksdagen.

Vid 22 tiden tog vi tunnelbanan till Lemon Bar. Ett riktigt bra ställe med en massa blandat folk! Jag och Felicia tog sista tåget hem och vi båda somnade så fort vi landande på varsin kudde hemma hos mig. Tack Felicia för en toppenkväll! <3

Idag bröt min förkylning ut totalt. Jag har aldrig varit så hes i hela mitt liv och seg är bara förnamnet! Vid halv ett mötte jag upp Emma T på stan för en lunch. Hade även tänkt att ta en lite shoppingrunda efteråt men istället fick jag hem och sov. Sedan var det att åka iväg hem till mina föräldrar på middag. Gissa om jag blev fortskämd! Toastskagen till förrätt, Oxfilé med råstekt potatis till varmrätt och halloncheesecake till dessert:)

Nu ska jag försöka sova så jag blir av med den här förkylningen! Imorgon hoppas jag att jag kommer iväg till Skärholmen med min mami. Det skall köpas en massa födelsedagspresenter och jag ska unna mig lite shopping:)

Sorry för ett långt inlägg!

Jag och Felicia börjar kvällen med varsin ...

foto0076 (MMS)

Jag och Felicia börjar kvällen med varsin appelmartini:)

Full rulle

Fullt upp hela dagarna, hinner knappt stanna upp och tänka efter känns det som:p

Igår var tjejerna hos mig och vi fikade och pratade en massa. Det är helt otroligt hur mycket energi man får av er! Guld till er! När nästan alla gick vid 21 var Johanna och Felicia kvar och vi fortsatte prata i över 1½ timme:)

När jag vaknade idag kände jag mig inte helt hundra, som om jag var på väg att få en influensa. Hade ont i hela kroppen och trött var bara förnamnet. Orkade med jobbet med hjälp av lite ipren, vitaminer och tårta;) Fick nya och ansvarsfulla arbetsuppgifter på jobbet idag, vilket gav mig lite extra energi! Efter jobbet mötte jag upp Felicia nere på stationen och vi åkte ut till Axa Sportcenter:) Kastade i oss lite mat och tog varsin cider innan det var dags för match! Spännande match och ett stort plus var att vi vann mot Djurgården:)

Singeltvåan, det oslagbara duon!

I lördags kväll gjorde jag och Johanna stan osäker! Vi började med att förfesta hemma hos mig med hemmagjorda drinkar framför Melodifestivalen:) Efter halv tio höjde vi volymen till max och dansade till en massa schlagermusik! Senare tog vi taxi upp till Berget där vi fortsatte våran grymma kväll;)

Som ni kanske har märkt har jag börjat blogga igen, vilket känns jätte bra! Hoppas ni där ute fortfarande finns kvar och vill fortsätta följa min blogg:)

Är det Melodifestivalen så är det:) Skål!

foto0061 (MMS)

Nu är det dags för fredagsmys!

foto0058 (MMS)

På återseende!

Pga av bortgången av en nära släkten lägger jag ner bloggandet för tillfället. Känner ingen lust eller ork i att skriva något här. Trots omständigheterna mår jag jag relativt bra. Utan familj, vänner och fina kollegor så skulle jag inte må så bra som jag gör nu.

Kommer tillbaka när jag får tillbaka skrivsuget! Hoppas ni är kvar då :)

Vila i frid farmor! <3

Dagen till ära bär jag min nyinköpta ring ...

foto0313 (MMS)

Dagen till ära bär jag min nyinköpta ring som jag hittade på hm förra veckan:)

Stockholm

Vid halv tolv åkte jag upp till Stockholm där jag mötte upp Linnéa. Vi gick runt lite och kikade i affärer och både hon och jag shoppade lite. Jag köpte ett nytt läppstift då mitt ena tog slut i veckan och sedan köpte jag ett doftljus från Lagerhaus med en doft av Bubblegum:) Var även på jakt efter ett par svarta byxor men hittade inga bra:(

Vi hittade senare ett mysigt café på kungsgatan där vi tog en varsin kaffe och semla och snackade lite skit under några timmar:)

Snart får jag besök av Johanna:)

Dags för en fikapause:)

foto0287 (MMS)

På väg upp mot stockholm för att möta upp ...

foto0286 (MMS)

På väg upp mot stockholm för att möta upp Linnea för lite shopping och en fika:)

Sitter hos frissan och blir fin:)

foto0282 (MMS)

Äntligen fredag! Äntligen helg! Ikväll kom...

foto0278 (MMS)

Äntligen fredag! Äntligen helg! Ikväll kommer två av mina bästa vänner på besök:)

Vårkläder

Kikade in på Lindex:s hemsida tidigare idag och hittade ganska mycket fina plagg som jag skulle vilja ha i min vårgarderob. Jag är trött på att använda en massa trista mörka kläder, vill byta ut mot ljusa och färgglada färger nuuu! Men det känns som denna vinter håller i sig ett tag till om man ser till dagens snöfall, jag har lätt över 20 cm snö utanför min port! BLÄ!

Cause I may be bad, but I'm perfectly good at it

"Bara" 42 år kvar!

Dagens outfit

foto0244 (MMS)

Frukost!

foto0219 (MMS)

Tisdagsmys!

foto0218 (MMS)

Tallinn 2/4 - 5/4 2011

Var några dagar sen jag kom hem från min och familjens resa till Tallin. Finns så mycket att skriva så jag listar det bästa, som alltid ;)

- Ätit den traditionella buffén på båten
- Blivit uppraggad av en läskig Estniskt kille som jag totaltdissa
- Druckit en massa drinkar
- Halkat runt på Tallinns gator
- Ätit Seljanka (rysk soppa)
- Druckit en massa öl
- Gjort en ansiktsbehandlning
- Badat bubbelbad
- Bott på ett jättefint hotell i Tallinn
- Åkt en massa taxi
- Ätit middag på Gourmet restaurang på båten hem
- Ätit Fasan (fågel), ankfilé och pilgrimsmussla för första gången i livet
- Köpt en ny parfym, Marc Jacobs Daisy
- Skrattat hur mycket som helst under hela resan

Finns säkert mycket mer att skriva om men det kommer jag inte ihåg för tillfället. Bjuder på några bilder från resan:

Ny design igen!

Kände för att göra om bloggen åter igen då den förra kändes lite grå och trist!

Om ni inte ser den nya designen så klicka F5 några gånger :)

Förra helgens förfest i bilder

Jag är lika seg som vanligt med att lägga upp bilder på bloggen/fb. Här är några bilder från förra helgens förfest :)

Systembolaget

Nu ska jag kila ner till bolaget och köpa mig en god flaska vin till kvällens tillställning! :)

Min frukost för idag:)

foto0213 (MMS)

Tallinn

Befinner mig just nu på hotellet och snart ska vi checka ut. Sen blir det några timmar i Tallinn innan vi får gå på båten vid 16 tiden. Ikväll blir middag i à la carten :) Sen får vi se vart kvällen tar oss!

Grattis ännu en gång till min pappa som fyller år idag!