När jag blir vuxen

Jag och Maria på mitt är ganska lika men ändå så olika:p Idag under fikan fick vi beviset hur olika vi är:

Vi är 4 stycken som sitter och diskuterar olika saker då dessa tre situationer kommer upp:

1; Vi har kommit in på olika viner som man gillar och dom "vuxna" diskuterar vilka röda viner dom gillar till en fredagsmiddag. Jag säger mina synpunkter på vad jag tycker om röda viner och att jag bara gillar vitt vin. Då säger Maria: Vänta, när du blir "vuxen" kommer du också gilla röda viner;)

2; Efter att diskuterat röda viner kommer vi in på choklad då dom som dricker rött gillar att äta mörk choklad till. Maria påpekar hur mycket hon ogillar ljus choklad då det smakar en massa socker. Därefter säger en annan kollega: Eller hur! Tänk er dom gula Paradisaskarna. Då utbrister jag i skratt: Men vadå? Ljus choklad är det bästa som finns. Jag har två Aladinaskar i mitt skafferi:p Maria utbrister då också i skratt och säger: Men Karin, du kommer också gilla mörk choklad när du blir "vuxen" :P

3; Nu är vi inne på champange och det diskuteras olika märken och priser. Jag sitter som ett frågetecken eftersom jag fattar noll då jag aldrig hört talas om dessa märken.. Sitter och tänker på Asti Martini som är den bästa fejkchampangen som finns. Från ingenstans säger Maria: Och det västa måste ju vara Asti Martini, känns som dom hällt i 100 sockerbitar! Jag utbrister ännu en gång i skratt och då säger Maria: Säg inte att du dricker det? Jag svarar: Men vadå, det är ju jätte gott. Då kommer Maria med den klockrena kommentaren: Äh du har inte blivit vuxen än:P

Ska bli spännande och se om jag vaknar upp en dag och inser att jag gillar: rödvin, mörk choklad och riktig champange, haha!

Kommentarer
Postat av: Felicia

haha vilket roligt inlägg :) let me know när du blivit vuxen på riktig haha

2010-03-04 @ 21:39:34
URL: http://feliciapalmblad.devote.se
Postat av: Mikaela

Haha vilket roligt inlägg :)

2010-03-05 @ 09:32:54
URL: http://mikaelita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0