Har blivit blodgivare!

Eller snart iaf..

Idag har jag nämligen varit nere på stan och anmält mig som blodgivare. Idag tog dom bara några prover så dom kan kontrollera att mitt blod är godkänt som blodgivare. Fick fylla i en massa frågor innan och en var ganska rolig: Har du någonsin köpt sex? Haha! Kunde inte låta bli att skratta!! Men shiet vad mycket blod dom tog sen till testerna!

Bestämde mig redan i måndags att bli blodgivare. Har bla läst på internet att det är blodbrist i Stockholms Län och jag vill inte hamna i den situationen att det inte finns något blod om jag skulle behöva det! Desutom tycker jag att det är en otroligt fin gåva att kanske kunna rädda livet på någon där ute!

Så alla ni där ute som inte är blodgivare, ta steget till att bli det! Ni kan rädda någon människa där ute!


Kommentarer
Postat av: M

Men jag hatar nålarna.. hur länge får man sitta där med dem i armen?

2009-01-14 @ 22:26:35
URL: http://leggings.blogg.se/
Postat av: Karin

Tror det tar 5-10 minuter, men tror du kan sätta på elma plåster så slipper du känna ngt om du är rädd för nålar:)

2009-01-15 @ 08:09:19
URL: http://kurrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0