Heelt slut!

Trodde den här förkylningen skulle släppa nu, men icke! Idag har jag börjat hosta och snora igen, vill inte vara sjuk på fredag! Så idag gick jag förbi apotket och köpta dyra tabletter för hosta och sen blir det en runda med nässköljning.

Jobbet flöt på idag, ganska lugnt dagen ut:) Men trots det blev det övertid till halv sex, kände att jag ville ha allt klart innan jag gick hem. Nu är det tvätttuga kvällen ut som gäller. När jag kom hem idag så mötte jag grannfrun, hon är verkligen ett stoneface när hon hälsar, som jag verkligen irriterar mig på! Och idag då, då möter jag henne när jag ska in till mig då frågar hon mig: Eller hur är det du som har tvättid nu? Jag svarar: Jo det är det. Sen går hon ner mot källaren/tvättstugan. Sen när jag kommer ner för trappan med all tvätt så möter jag henne igen:

Grannen: Du har inte så mycket tvätt att tvätta?
Jag: (tänker, va fan vet du om det, jag kanske byter kläder 5 gånger per dag) Lite grand iaf svarar jag.
Grannen: Okej, men är det okej för dig om jag skulle kunna få torka lite tvätt under din tvättid?
Jag: (Tänker,  hon får väl planera sin tvättid så hon tvättar allt på en gång) Ja, det skulle väl kunna funka säger jag.

Jag hatar att inte kunna säga nej till folk, framför allt sånna jag inte gillar. Som mina grannar som sitter utanför mina fönster och har släktträff och knappt hälsar på en i trappen..

Nu blir det pannkaksstekning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0