Butikchef?


( Nu har dunjackan åkt på)


Sitter här och funderar på om jag ska ta tag i att plocka i lägenheten för imorgon kommer det en kille och äntligen kollar på mitt köksfönster som inte helt går att stänga, samma gäller min skafferilucka. Han skulle komma vid halv åtta så jag hoppas jag hinner i tid till jobbet.

Nu tror jag att jag äntligen har bestämt mig vad jag ska plugga. Har verkligen velat framåt och tillbaka, bla har jag varit inne på: Civilekonom, Redovisingekonom, Lärare, Florist m.m. Men nu är jag väldigt inne på att bli Butikchef. Och nu menar jag inte att vara butiksshef på Konsum eller ngt, utan jag har en dröm om att ha en egen butik som Gina Tricot, Accent, Hemtex, Indiska. Sen jag jobbade på Coop så kände jag att Handel var något för mig.

Nu har jag hittat KY-utbildningar i Stockholm och Nyköping som lockar, men frågan är nu: När ska jag börja plugga?! Min tanke är om ett år, men vi får se. För mig är det inte bara att börja plugga, jag har en lägenhet på ganska dyr hyra och sen har jag ett fast jobb som jag måste ta ställning till. Har jag möjlighet att ta tjänstledig under ett år för att sen komma tillbaka om jag inte lyckas få ett jobb på en gång?



Kommentarer
Postat av: Mikaela

vad kul att du äntligen kommit på vad du vill göra! Jag tror på dig. Puss

2009-11-06 @ 08:17:59
URL: http://mikaelita.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack hjärtat, det värmer! Puss

2009-11-06 @ 09:53:22
URL: http://kurrans.blogg.se/
Postat av: Emma

vad roligt att höra att du hittat nåt som du verkar gilla! jag tror att den utbildningen du hittat är på samma skola som jag går. Den heter Learning partner (fd affärsskolan) där finns det säljutbildning ( den som jag går), butikschefsutbildning och sen nåt med grafisk kommunikation eller nåt. och min skola finns både i nyköping och sthlm. Den är jätte, alla är supertrevliga och vill verkligen det allra bästa för eleverna! lycka till gumman!

2009-11-06 @ 10:45:33
URL: http://ematelstar.blogg.se/
Postat av: Karin

Emma: Yes det är samma skola;) Skulle vara kul att plugga i Nyköping, verkar vara en fin stad:) Tack babe!

2009-11-06 @ 13:11:54
URL: http://kurrans.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Va roligt :D Det kommer gå jätte bra! Puss

2009-11-06 @ 21:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0