Ibland har vi kul på jobbet..

Igår berättade jag för Jörgen att jag kommer vara ledig dagen innan midsommarafton då Christers begravning kommer äga rum. Och idag hände detta:

Jörgen till Björn:
-Björn, du vet om att Karin ska vara ledig på fredag?
- Nej det visste jag inte, står ju inget på tavlan, säger Björn
- Men hallå?!?! Det var inte nu på fredag det var Jörgen, säger jag
-Nähä, när var det då?! Säger Jörgen
- Nästa torsdag, dagen innan midsommar! Har redan skrivit in det i kalendern, ska jag behöva skriva upp det på tavlan när det är över en vecka kvar?! Ryter jag till som ett retsamt sätt
- Nu tycker jag att Karin börjar ryta till.. Säger Jörgen
- Jaja, jag skriver väl upp det så du blir nöjd, ryter jag till med retsamröst (Jag går och skriver upp på tavlan)
Från ingen stans ropar Maria:
- Va? Karin, ska du vara ledig nästa torsdag, det hade jag ingen aning om..
Och sen kommer Rolf ut från sitt rum och säger:
- Jag tänkte vara ledig nästa torsdag, för det är väl ingen annan som ska vara ledig då?

Till det här måste tilläggas att vi jobbar i öppet landskap så vi hör ju ganska mycket av varandra när vi diskuterar saker över väggarna. Plus att jag tror att Jörgen är den mest förvirrade människa jag mött på!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! Snurrigt på jobbet, men ni verkar ändå ha ganska kul :) Du sa ju till om ledighet först, så den där Rolf kan slänga sig i väggen :P

2009-06-10 @ 11:50:19
URL: http://ematelstar.blogg.se/
Postat av: BK

Haaha, ibland blir det lite knasigt. Rolf bara skoja och ville driva lite med Jörgen;)

2009-06-10 @ 13:39:50
URL: http://kurrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0